Blog

Πώς να ζητήσω κριτικές από τους πελάτες μου;

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά
 

Όταν πρόκειται για νέους πελάτες, τα λίγα είναι και καλά. Ουσιαστικά, οι αγοραστές σχεδόν πάντα κινούνται ως ομάδα, δηλαδή ακολουθούν τους "πολλούς" και εμπιστεύονται την δική τους μαρτυρία-κριτική, παρά να δοκιμάσουν κάτι νέο και άγνωστο για πρώτη φορά.

Μπορεί να μην βρίσκουν κάτι το ξεχωριστό στις κριτικές που διαβάζουν, όμως είναι μια τακτική marketing για να προσεγγίσετε νέους πελάτες. Case studies, κριτικές είναι βασικά εργαλεία για το καταφέρετε. Πώς μπορούμε όμως να ζητήσουμε τις κριτικές και να επωφεληθούμε από αυτές;

Πώς να ζητήσουμε μαρτυρίες-κριτικές από τους πελάτες μας και γιατί;

Μια μαρτυρία ενός πελάτη, αναφέρει πόσο σπουδαία είναι η επιχείρησή σας. Ποιος μπορεί λοιπόν να είναι ο καλύτερος τρόπος για να παρουσιάσετε την αξία σας στο διαδίκτυο από το να δώσετε τη δυνατότητα στους ευχαριστημένους πελάτες σας να εκφράσουν τη γνώμη τους;

Οι Μαρτυρίες των πελατών σας είναι σύντομες και καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο στην ιστοσελίδα σας, όπου μπορείτε να τις συμπεριλάβετε και να προσθέσετε ακόμα περισσότερη εγγύηση για εσάς και την επιχείρησή σας.

Αυτές οι σύντομες δηλώσεις όμως, έχουν τεράστια δύναμη.
 

Όσοι δεν έχετε τολμήσει ακόμη τις μαρτυρίες για την επιχείρησή σας, ίσως σας φαίνεται τρομακτικό. Σε πολλές περιπτώσεις, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ρωτήσετε. Η χρονική στιγμή που θα γίνει αυτό, είναι καθοριστική. Η κατάλληλη στιγμή είναι όταν έχετε ολοκληρώσει με επιτυχία τη νέα σας ιστοσελίδα. 

Ένας από τους καλύτερους τρόπους να μαζεύουμε ανώδυνα τις μαρτυρίες των πελατών μας, είναι να τους στείλουμε μια σύντομη έρευνα ικανοποίησης που περιέχει τρεις ή τέσσερις ερωτήσεις, όπως:

  • Σας αρέσει ο σχεδιασμός και η λειτουργία της νέας μας ιστοσελίδας;
  • Πώς θα αξιολογούσατε την αμεσότητα και την ανταπόκριση μας στα αιτήματά σας;
  • Θα συστήσετε τις υπηρεσίες μας σε κάποιον φίλο σας ή συγγενή; Αν ναι, γιατί;

Εάν ο πελάτης σας σάς έχει δώσει μια θετική απάντηση, ρωτήστε τον αν μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε ως δημόσια μαρτυρία. Αν όμως η έρευνά σας αποκαλύπτει ότι ο πελάτης σας δεν είναι ευχαριστημένος, διορθώστε τα προβλήματα και προσπαθήστε ξανά.

Αντί να στέλνετε ειδικά newsletter έρευνας, δημιουργήστε μια σελίδα έρευνας στην ιστοσελίδα σας, που να περιλαμβάνει ένα πλαίσιο κειμένου και να ζητά μια συγκεκριμένη μαρτυρία. Άλλοι βέβαια θεωρούν ότι ένα email είναι πιο προσωπικό και πιθανότερα να απαντήσει με καλύτερες προοπτικές στις ερωτήσεις σας.

Πώς να ζητήσετε τις Κριτικές των πελατών σε άλλους ιστοτόπους όπως την Google ή το Facebook;

Εκτός από τις μαρτυρίες, οι οποίες συνήθως βρίσκονται στην ιστοσελίδα σας, οι κριτικές συνήθως βρίσκονται σε άλλες ιστοσελίδες. Οι κριτικές σε ιστοσελίδες όπως Google και Facebook, λειτουργούν σαν ...μαγνήτες προσελκύοντας νέους πελάτες.

Εκείνοι όμως που θα κάνουν ευκολότερα το σχόλιό τους, να ξέρετε πως είναι συνήθως οι δυσαρεστημένοι πελάτες. Τα καλά νέα βέβαια, είναι ότι μπορείτε να ζητήσετε να αλλαχθεί μια κακή κριτική. 

Όπως είπαμε παραπάνω και με τις μαρτυρίες, η χρονική στιγμή που θα το ζητήσετε είναι το παν! Ρωτήστε τους αμέσως για το ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημά τους.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε ήδη ορίσει τη βάση στη θέση σας, δημιουργώντας προφίλ στους πιο δημοφιλείς ιστότοπους αναθεώρησης. Συμπεριλάβετε απευθείας συνδέσεις στα προφίλ σε πολλά σημεία. Ο ιστότοπός σας, το ενημερωτικό δελτίο και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παρακολούθησης είναι εξαιρετικές τοποθεσίες.

Την επόμενη φορά λοιπόν που ένας ικανοποιημένος πελάτης σας συγχαρεί για το προϊόν ή την υπηρεσία σας, ζητήστε του να αφήσει το ίδιο σχόλιο σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, π.χ. στο Facebook και δώστε του ένα link που με ένα κλικ θα μεταφερθεί στη σελίδα που θέλετε να αφήσει την κριτική του. Φαίνεται ότι το 85% των καταναλωτών εμπιστεύονται τις κριτικές και τις μαρτυρίες άλλων πελατών, γι' αυτό αξίζει την προσπάθεια!

Διαβάστε επίσης: Πώς να διαχειριστώ τις online κριτικές για την επιχείρησή μου - καλές & άσχημες ;

Ζητήστε μοναδικά Case Studies από τους ικανοποιημένους πελάτες σας

Τα Case Studies είναι η απόδειξη ότι οι υπηρεσίες σας ...λειτουργούν! Ως ένα δυνατό εργαλείο marketing, φαίνεται πως οι δυνητικοί πελάτες σας αντιλαμβάνονται τα case studies σας ως μακροχρόνιες και εις βάθος κριτικές άρα και πιο αξιόπιστες από τις απλές μαρτυρίες. Αν αναρωτιέστε πώς να ζητήσετε case stydies, έχετε κατά νου ότι τυπικά διευκρινίζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε για έναν πελάτη, τις λύσεις που χρησιμοποιήσατε και τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν.

Ένα case study, μια μελέτη περίπτωσης δηλαδή, απαιτεί περισσότερο χρόνο από μια απλή μαρτυρία ή κριτική, ενώ προσελκύει νέους πελάτες και σας βοηθάει να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας που δεν κάνουν καν τον κόπο να επενδύσουν το χρόνο και την προσπάθειά τους.

Το πρώτο βήμα για την παραγωγή μιας αποτελεσματικής μελέτης περίπτωσης, είναι να επιλέξετε ένα έργο ή έναν πελάτη που αποτελεί παράδειγμα για το είδος της δουλειάς που χρειάζεστε περισσότερο να έχετε. Για παράδειγμα, εάν ανακαινίζετε επαγγελματικούς χώρους και σας ενδιαφέρουν οι καφετέριες, αυτό και θα αναδείξετε. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ζητήσει την άδεια του πελάτη σας. Ένας ικανοποιημένος πελάτης απολαμβάνει να χαρακτηρίζεται ως μια ιστορία επιτυχίας, επειδή μια μελέτη περίπτωσης - ένα case study - προωθεί έμμεσα και την επιχείρησή του! 

Ξεκινήστε να δημιουργείτε την κρυφή μνήμη της κοινωνικής απόδειξης

Όταν προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα είδος κοινότητας από μαρτυρίες και κριτικές στα κοινωνικά μέσα, το να ζητήσουμε τις κριτικές αυτές, είναι το βασικότερο κομμάτι. Η ενθάρρυνση είναι επίσης πολύ καλή επιλογή, για παράδειγμα να δώσετε ένα κουπόνι με έκπτωση στον πελάτη που σας έγραψε μια θετική κριτική για την επιχείρησή σας. Προσπαθήστε να ενισχύσετε την κοινωνική σας εικόνα μέσω των κριτικών σας και των μαρτυριών στην ιστοσελίδα σας, όσο πιο αξιόλογα γίνεται.  Όσο πιο αληθινοί είστε τόσο μεγαλύτερη επιτυχία θα έχετε. 

Ίσως σας ενδιαφέρουν
Συχνές Ερωτήσεις - FAQs
  • 04/12/2016
  • By Christos

Τι είναι το Cloud;

To Cloud είναι η τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας στην αποθήκευση δεδομένων. Στην ουσία, είναι μια αυτόματη Online αποθήκευση του υλικού μας σε ένα "σύννεφο" από servers. Σήμερα όλοι χρησιμοποιούμε Cloud και δεν το γνωρίζουμε. Για παράδειγμα,...

Συχνές Ερωτήσεις - FAQs
  • 04/12/2016
  • By Christos

Τι είναι ο ιστότοπος (Website);

Προτού η εποχή του Διαδικτύου αλλάξει ριζικά την παγκόσμια επικοινωνία, οι επιχειρήσεις βασίζονταν σε πράγματα όπως οι διαφημίσεις σε εφημερίδες, σε φυλλάδια και από στόμα σε στόμα για να...

WeBLB - Νέα

Δεν βρέθηκε ροή.