SEO Τεχνικές

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Ολιστικός Οδηγός για το Google Analytics

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά
 

Όλα ξεκινούν και καταλήγουν, στο Google Analytics. Μας παρουσιάζει με τον πιο εύχρηστο τρόπο:

  1. Το Ποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα μας,
  2. Το Πως βρίσκει την ιστοσελίδα μας, και 
  3. Το Τι βλέπει στην ιστοσελίδα μας.

Μπορεί να σας εμπνεύσει και να σας δώσει κατευθύνσεις για την σωστή ενημέρωση της ιστοσελίδα σας, αλλά μπορεί και να σας απογοητεύσει δίνοντας σας αναφορές για τους επισκέπτες σας οι οποίες δεν είναι ικανοποιητικές.

Σε κάθε περίπτωση, αφιερώστε 7' και μελετήστε τουλάχιστον μια φορά τον μήνα τα ακόλουθα. 

1. Ποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας [ΚΟΙΝΟ]

Το πρώτο κλικ πρέπει να γίνει στο ΚΟΙΝΟ (Audience) που είναι στο αριστερό μενού επιλογών.

 

Και συγκεκριμένα στο Επισκόπηση. Η σελίδα Επισκόπηση, μας αναφέρει πολύ συνοπτικά:

  • Τους μοναδικούς χρήστες που μπήκαν στην ιστοσελίδα μας,
  • Τις προβολές σελίδων,
  • Τις επισκέψεις, και
  • Τη μέση διάρκεια σύνδεσης.

Αμέσως μόλις ανοίξει η σελίδα Επισκόπηση, πρέπει να επιλέξετε το εύρος των ημερομηνιών (πάνω δεξιά). Ιδανικό είναι να επιλέξετε τις τελευταίες 30 ημέρες.

 

 

Η ιδανική Μέση διάρκεια περιόδου σύνδεσης, το πόσο δηλαδή παραμένουν οι χρήστες στην ιστοσελίδα μας, είναι από 3 ως 7 λεπτά της ώρας.

Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο, για το Κοινό σας, είναι η Τοποθεσία. Κάντε κλικ αριστερά στο Γεωγραφικά κριτήρια και μετά στο Τοποθεσία.

 

 

Αν επιλέξετε μια χώρα από τον πίνακα κάτω αριστερά, τότε θα δείτε και τις επισκέψεις από τις σχετικές πόλεις.

Με αυτές τις επιλογές, αποκτάτε μια αρχική εικόνα για τους επισκέπτες σας.

 

2. Πως βρίσκει την ιστοσελίδα σας [ΑΠΟΚΤΗΣΗ]

- Πως έφτασε ο κάθε επισκέπτης στην ιστοσελίδα σας;

- Σας βρήκε στην Google;

- Ήδη γνώριζε την ιστοσελίδα σας από πριν, και απλά πληκτρολόγησε στον browser την διεύθυνση;

- Έκανε κλικ σε έναν σύνδεσμο σε μια ιστοσελίδα εξωτερική που προβάλει εσάς;

Η απάντηση σε όλα αυτά, βρίσκεται αριστερά στο μενού επιλογών ΑΠΟΚΤΗΣΗ. Κάνουμε κλικ στο ΑΠΟΚΤΗΣΗ και στο Επισκόπηση.

Η σελίδα της Επισκόπησης, μας παρουσιάζει αρχικά μια χρωματιστή πίτα, η οποία δείχνει και τις απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα.

  • Organic search: Επισκέψεις (από την Οργανική Αναζήτηση) από τις αναζητήσεις στην Google.
  • Direct: Επισκέψεις από απευθείας πληκτρολόγηση της διεύθυνσης της ιστοσελίδας σας στον browser του επισκέπτη.
  • Referral: Επισκέψεις από σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα σας από άλλες ιστοσελίδες.
  • Social: Επισκέψεις από κοινωνικά δίκτυα (Linkedin, YouTube, Facebook, Pinterest κ.α.)
  • Email: Επισκέψεις από συνδέσμους προς την ιστοσελίδα σας που περιλαμβάνονται μέσα σε emails.
  • Paid search: Επισκέψεις από διαφημίσεις στην Google αναζήτηση.
  • Display: Επισκέψεις από προβολή διαφημιστικών banner σε άλλες ιστοσελίδες προς την ιστοσελίδα σας.

Για κάθε μία από τις παραπάνω πηγές επισκεψιμότητας, το Google Analytics μπορεί να σας δώσει αρκετές περισσότερες πληροφορίες.

Search Console

Είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό εργαλείο το οποίο μας δίνει περισσότερες πληροφορίες για την Οργανική Αναζήτηση, και συγκεκριμένα για τις λέξεις κλειδιά όπου η ιστοσελίδα σας εμφανίζεται (ή δεν εμφανίζεται).

Πιθανότατα, η σημαντικότερη πληροφορία που δίνει το Google Analytics, είναι τα Ερωτήματα στο Search Console.

Εσείς γνωρίζετε το "Σε ποιες λέξεις κλειδιά εμφανίζεται η ιστοσελίδα σας, στην 1η σελίδα της Google;"

 

3. Τι βλέπει στην ιστοσελίδα σας [ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ]

Εφόσον γνωρίσατε τους πρόσφατους επισκέπτες σας, και από που ήρθαν, σας μένει να δείτε το ΤΙ βλέπουν στην ιστοσελίδα σας. Για να το δούμε κάνουμε κλικ στο ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ / Επισκόπηση.

Πέρα από το διάγραμμα Προβολών, και της Μέσης Διάρκειας παραμονής στην ιστοσελίδα, από κάτω βλέπετε έναν πίνακα, ο οποίος μας δείχνει συγκεκριμένα τις Σελίδες που βλέπουν οι επισκέπτες σας.

Στην πρώτη γραμμή, με το σύμβολο / είναι η αρχική σας σελίδα, και είναι λογικό να έχει τις περισσότερες προβολές. Οι οποίες φαίνονται και στην δεξιά στήλη του πίνακα.

Αμέσως μετά το σύμβολο / ακολουθούν οι διευθύνσεις (alias) των σελίδων σας (βλ. Α).

Για να δείτε ποιες σελίδες είναι αυτές ακριβώς, κάντε κλικ στο αμέσως επόμενο σύμβολο στα δεξιά (βλ. Β).

Για κάθε μία από αυτές τις πληροφορίες, σας παρέχεται περαιτέρω ανάλυση, όπως για παράδειγμα το "πόσο χρόνο παραμένουν οι χρήστες σε μια συγκεκριμένη σελίδα".

Περισσότερα, σε επόμενο βοήθημα για το Google Analytics.

Ίσως σας ενδιαφέρουν
SEO - Προώθηση ιστοσελίδων
  • 04/12/2016
  • By Christos

Προώθηση Ιστοσελίδων - SEO

Υπηρεσίες Προώθησης & SEO (Search Engine Optimization)  Κάθε ιστοσελίδα που κατασκευάζουμε είναι Search Engine Friendly (SEF) και κυρίως Googlefriendly. Κατέχουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει...

WeBLB - Νέα

Δεν βρέθηκε ροή.