Εάν είστε έμπορος και διαθέτετε eshop ή θέλετε να δημιουργήσετε ένα, η πανδημία μπορεί να είναι ένα δίκοπο μαχαίρι για εσάς!
Ωστόσο, ο μηνιαίος όγκος πωλήσεων είναι ένα από τα πολλά που μειώνονται συνεχώς. Στην πραγματικότητα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής έχει αναφέρει πτώση 5,1% στις λιανικές πωλήσεις λόγω του Covid-19· τη μεγαλύτερη πτώση που έγινε ποτέ από την ίδρυσή του πριν από 30 χρόνια.
Ηλεκτρονικό εμπόριο eshop: αρκετά καλή επένδυση για τον τομέα λιανικής το 2022
Ενώ οι περισσότεροι τομείς λιανικής έχουν δεχθεί πλήγμα, μία από τις πιο ενδιαφέρουσες αλλαγές που έγιναν το 2022 είναι η στροφή προς την ψηφιακή τεχνολογία. Με περισσότερα άτομα στο σπίτι, ο αριθμός των αναζητήσεων στο Google έχει πολλαπλασιαστεί και οι άνθρωποι άρχισαν να χρησιμοποιούν τα eshop για να αγοράσουν προϊόντα που προηγουμένως θα αγόραζαν από φυσικά καταστήματα λιανικής.
Έως το 2040, υπολογίζεται ότι το 95% των αγορών θα γίνονται στο διαδίκτυο, επομένως τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για τους λιανοπωλητές να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου και να βρουν λύσεις για αυτές. Καθώς οι καταναλωτές βασίζονται όλο και περισσότερο στις ηλεκτρονικές αγορές, το ηλεκτρονικό εμπόριο ανοίγει πόρτες ευκαιριών σε πολλούς επιχειρηματίες.
Επιπλέον, αυτές οι ευκαιρίες πώλησης ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνονται με γρήγορους ρυθμούς. Ωστόσο, όπως όλοι γνωρίζουμε, δεν υπάρχει τριαντάφυλλο χωρίς αγκάθι!
20 προκλήσεις που μπορεί να συναντήσετε & λύσεις
1. Cyber & Data Security
Όταν πρόκειται για το ηλεκτρονικό εμπόριο, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε είναι οι παραβιάσεις της ασφάλειας. Υπάρχουν πολλές πληροφορίες/δεδομένα που εμπλέκονται κατά την αντιμετώπιση του ηλεκτρονικού εμπορίου και ένα τεχνικό πρόβλημα με τα δεδομένα μπορεί να προκαλέσει σοβαρή ζημιά στις καθημερινές λειτουργίες ενός eshop καθώς και στην εικόνα της επιχείρησης.
Λύση:
Να είστε προσεκτικοί και να δημιουργείτε πάντα αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων σας. Μπορείτε να εγκαταστήσετε πρόσθετα ασφαλείας στον ιστότοπό σας για να αποτρέψετε την παραβίαση. Υπάρχουν πολλά πρόσθετα εκεί έξω, επιλέξτε αυτό που λειτουργεί καλύτερα για το eshop σας.
2. Διαδικτυακή επαλήθευση ταυτότητας
Όταν ένας υποψήφιος πελάτης επισκέπτεται ένα eshop, πώς θα γνωρίζει ο διαχειριστής εάν το άτομο είναι άνθρωπος και όχι κάποιο ρομπότ; Εισάγει ο αγοραστής ακριβείς πληροφορίες; Ενδιαφέρεται πραγματικά ο αγοραστής για τα προϊόντα ηλεκτρονικού εμπορίου;
Λύση:
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να ενσωματωθεί η ηλεκτρονική επαλήθευση ταυτότητας. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν βιομετρικά στοιχεία, τεχνητή νοημοσύνη, απλή σύνδεση, κωδικό πρόσβασης μίας χρήσης, έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων και ούτω καθεξής.
3. Προσέλκυση του ιδανικού πελάτη
Οι αγοραστές έχουν πολλές διαθέσιμες επιλογές για να επιλέξουν στις μέρες μας. Αν ψάχνουν να αγοράσουν μια τσάντα, κάνουν μια ενδελεχή έρευνα πριν αγοράσουν.
Εάν οι αγοραστές έχουν πολλές επιλογές, πώς είστε σίγουροι ότι θα σας επιλέξουν;
Λύση:
Συνεργαστείτε με εταιρείες που σας βοηθούν να στοχεύσετε τους πελάτες σας. Το ψηφιακό μάρκετινγκ προτιμάται έναντι του παραδοσιακού μάρκετινγκ επειδή μπορούν να στοχεύσουν τον ιδανικό πελάτη σας. Αν και αυτό μπορεί να μην συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη, με τη βελτίωση και την ανάλυση - τα προϊόντα σας θα μπορούσαν να εμφανίζονται σε δυνητικούς πελάτες σε διαφορετικές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Η πιο δυνατή και σταθερή στρατηγική είναι το περιεχόμενο. Δηλαδή μέσω κειμένων, εικόνων και βίντεο να ενημερώνεις τον πελάτη σου για το προϊόν. Βλέπε youtubers και bloggers.
4. Εμπειρία Πελατών
Η εμπειρία πελάτη ή η εμπειρία χρήστη είναι το κλειδί για έναν επιτυχημένο eshop.
Λύση:
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι βελτίωσης της εμπειρίας χρήστη. Το πιο σημαντικό θα ήταν να έχετε έναν καθαρό και απλό και γρήγορο eshop, ώστε οι αγοραστές να μπορούν να πλοηγηθούν εύκολα. Το επόμενο σημείο θα ήταν να υπάρχουν σαφείς CTA (call to action) κουμπιά, έτσι ώστε ο αγοραστής να ξέρει ακριβώς τι να κάνει.
5. Δικό σας πελατολόγιο
Ακολουθούν δύο στοιχεία που δείχνουν τη σημασία της αφοσίωσης των πελατών:
(α) Η απόκτηση ενός νέου πελάτη μπορεί να κοστίσει έως και 5 φορές περισσότερο από τη διατήρηση ενός υπάρχοντος και
(β) το ποσοστό επιτυχίας της πώλησης σε έναν τρέχοντα πελάτη είναι 60-70 % σε σύγκριση με ποσοστό επιτυχίας μόλις 5-20% της πώλησης σε νέο πελάτη.
Τα παραπάνω δύο γεγονότα αποτελούν απόδειξη του πόσο σημαντική είναι η διατήρηση των πελατών. Μόλις ένας πελάτης πραγματοποιήσει μια αγορά ή χρησιμοποιήσει μια υπηρεσία, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι θα κρατήσετε αυτόν τον πελάτη. Πώς είναι όμως αυτό δυνατό;
Λύση:
Αυτές είναι μερικές διαφορετικές μέθοδοι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διατήρηση των πελατών. Το πρώτο θα ήταν να έχετε άριστη εξυπηρέτηση πελατών – ένας πελάτης είναι χαρούμενος που αγόρασε ένα εξαιρετικό προϊόν, αλλά είναι ενθουσιασμένος όταν η εξυπηρέτηση πελατών είναι καλή.
Το επόμενο βήμα είναι να διατηρήσετε επαφή με τον πελάτη μέσω μιας μεθόδου που του αρέσει –είτε είναι email, SMS ή αναρτήσεις ιστολογίου– φροντίστε να μάθετε τι λειτουργεί καλύτερα για τον πελάτη σας.
Το τελευταίο σημείο θα ήταν να τους ενημερώσετε για νέα προϊόντα, προσφορές και κουπόνια για να αγοράσουν από εσάς.
6. Μετατροπή επισκέπτη σε πελάτη που αγοράζει
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες που πληρώνουν. Ένα eshop μπορεί να έχει πολλή επισκεψιμότητα, πολλά κλικ και εμφανίσεις, αλλά δεν πραγματοποιεί τις πωλήσεις που περιμένει.
Λύση:
Το πρώτο και κυριότερο θα ήταν να καταλάβετε γιατί οι πελάτες σας δεν κάνουν παραγγελίες – στοχεύετε στο σωστό κοινό; Ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς κινητά; Σας εμπιστεύεται η πελατειακή βάση σας; Πάντα να σκέφτεστε από την οπτική γωνία ενός επισκέπτη. Η εφαρμογή του ξεχασμένου καλαθιού κάνει θαύματα σε αυτή την περίπτωση.
7. Ανταγωνισμός & Ανάλυση Ανταγωνιστή
Όσο λιγότερα προσφέρετε στους πελάτες τόσο πιο πιθανό είναι να αγοράσουν κάτι από εσάς. Πολλοί άνθρωποι αυτές τις μέρες είναι κουρασμένοι από όλες τις επιλογές που υπάρχουν εκεί έξω. Μια απλή αναζήτηση (εξατομικευμένη αναζήτηση) για π.χ. "ακουστικά" θα σας δώσει χιλιάδες επιλογές – όμως πώς κάνει κανείς μια επιλογή από όλα αυτά τα ακουστικά;
Λύση:
Πάντα να κάνετε μια ενδελεχή ανάλυση των ανταγωνιστών σας. Μάθετε:
- ποια προϊόντα πωλούν,
- πώς δημιουργούν πελάτες και
- πώς διατηρούν επαφή με τους πελάτες τους.
Το επόμενο βήμα θα ήταν να βεβαιωθείτε ότι ξεχωρίζετε – είτε πρόκειται για την καλή λειτουργία του eshop σας είτε για την άψογη εμπειρία χρήστη. Και τέλος, προσφέρετε υπηρεσίες ή προϊόντα που είναι μοναδικά και σχετικά με τη βάση των πελατών σας.
8. Τιμή & αποστολή
Όλοι έχουμε ακούσει για πελάτες που προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα που έχουν δωρεάν αποστολή, κοινώς δωρεάν μεταφορικά. Οι γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Amazon παρέχουν τόσο ελκυστικές προσφορές αποστολής που οι πελάτες σπάνια θέλουν να κοιτάξουν αλλού. Πώς μειώνει κανείς το κόστος αποστολής;
Λύση:
Παρόλο που όλα τα eshop δεν μπορούν να απαλλαγούν εντελώς από τα έξοδα αποστολής, αναζητάτε πάντα επιλογές που λειτουργούν για τη βάση πελατών σας.
- Μια συνδρομή θα μείωνε το κόστος αποστολής;
- Μια συγκεκριμένη ώρα του μήνα θα τους έδινε χαμηλότερα έξοδα αποστολής;
- Ή υπάρχει κάποιος μεταφορέας που είναι αξιόπιστος αλλά προσφέρει φθηνότερη τιμή;
Φροντίστε να κάνετε την έρευνά σας και να βρείτε την καλύτερη δυνατή λύση για τους αγοραστές σας.
9. Πολιτικές Επιστροφών & Επιστροφές Προϊόντων
Σύμφωνα με το ComScore, περισσότερο από το 60% των online αγοραστών λένε ότι εξετάζουν την πολιτική επιστροφών ενός eshop πριν κάνουν μια αγορά. Όταν το eshop λέει "χωρίς επιστροφές" πιθανό να μην αγοράσει από εκεί. Όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω Διαδικτύου, οι πελάτες θέλουν και την ευελιξία να κάνουν ένα λάθος που δεν τους κοστίζει.
Λύση:
Η ικανοποίηση των πελατών είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για κάθε eshop. Επομένως, η ευέλικτη πολιτική επιστροφής και επιστροφής χρημάτων όχι μόνο βοηθά στην ικανοποίηση των πελατών.
10. Υποστήριξη πελατών
Η υποστήριξη πελατών έχει ενισχυθεί με chatbots που επιτρέπουν ταχύτερη επεξεργασία και απόκριση στα αιτήματα. Ωστόσο, πολλοί πελάτες αισθάνονται άβολα ή είναι δυσαρεστημένοι με τις αυτοματοποιημένες απαντήσεις από τα chatbots.
Λύση:
Η λύση σε αυτό είναι αρκετά απλή – οι εταιρείες θα πρέπει να χρησιμοποιούν έναν συνδυασμό τεχνολογίας και ανθρώπινης βοήθειας για να αντιμετωπίσουν την υποστήριξη πελατών, επισημαίνοντας συγκεκριμένα ζητήματα που απαιτούν ανθρώπινη βοήθεια, και διακρίνοντας τα ερωτήματα που μπορούν να χειριστούν ένα chatbot.
συνεχίζεται...