Θέλω να φτιάξω μια ιστοσελίδα, αλλά δεν έχω ιδέα πώς γίνεται και από πού να ξεκινήσω. Αυτό συνέβαινε πριν από περίπου μια δεκαετία όπου όλα ήταν δύσκολα και ακατανόητα και έπρεπε να έχεις οπωσδήποτε τεχνικές γνώσεις. Σήμερα, ευτυχώς είναι όλα πιο εύκολα και μπορείς και εσύ να δημιουργήσεις τη δική σου ιστοσελίδα εύκολα και κυρίως οικονομικά.
Πριν ξεκινήσουμε με τον αναλυτικό οδηγό μας για τη δημιουργία ιστοσελίδας, ας εξηγήσουμε ένα βασικό πράγμα:
Χρειάζομαι τεχνικές γνώσεις για να φτιάξω ένα site;
Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τον σκοπό της ιστοσελίδας σας. Η πιο περίπλοκη προσέγγιση για τον καθένα που δεν είναι η δουλειά του, θα ήταν να μάθει πώς να κωδικοποιεί σε HTML, CSS, JavaScript και PHP – τα βασικά οποιασδήποτε ιστοσελίδας.
Ο προγραμματισμός όμως δεν είναι ο μόνος τρόπος για να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα. Ακόμα κι αν δεν είστε ειδικοί, μπορείτε να δημιουργήσετε μια απλή ιστοσελίδα που να εξυπηρετεί ένα βασικό σκοπό, όπως το να παρουσιάζει την επιχείρησή σας, το επάγγελμα σας ή τις υπηρεσίες σας σε μια σελίδα.
Πώς όμως θα γίνει αυτό;
Χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα δημιουργίας ιστοσελίδων. Εάν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Word, το Facebook ή το PowerPoint, θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ένα πρόγραμμα δημιουργίας ιστοσελίδων χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Οι εύχρηστες πλέον πλατφόρμες δημιουργίας ιστοσελίδων, προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα.
Ας ξεκινήσουμε όμως, ακολουθώντας αυτά τα απλά βήματα ώστε να φτιάξετε τη δική σας ιστοσελίδα ή να ξεκαθαρίσετε στο μυαλό σας ποια είναι τα βασικά στοιχεία δημιουργίας μιας ιστοσελίδας:
Πώς να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα από το μηδέν - Τα 7 βήματα
Από την έρευνά μας (και τη δική μας εμπειρία) γνωρίζουμε πλέον ότι όλα σχεδόν τα έργα κατασκευής ιστοσελίδας ακολουθούν αυστηρά τα παρακάτω βήματα:
1. Προσδιορισμός του τύπου της ιστοσελίδας που χρειάζεστε για την επιχείρησή σας
2. Επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας ανάπτυξης για την ιστοσελίδα σας και υπολογισμός του διαθέσιμου budget
3. Κατοχύρωση ενός διαθέσιμου domain name – ιδανικά επιλέξτε ένα .com
4. Σχεδιασμός της δομής και του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας
5. Επιλέγοντας ένα template που σας αρέσει και αντιπροσωπεύει άψογα την επιχείρησή σας
6. Προσθήκη περιεχομένου (κείμενο, εικόνες και άλλα μέσα)
7. Δημοσίευση και Προώθηση ιστοσελίδας (SEO)
1. Προσδιορισμός του τύπου της ιστοσελίδας που θέλετε να δημιουργήσετε
Οι ιστοσελίδες μπορούν να καλύψουν από τις μικρότερες έως και τις μεγαλύτερες ανάγκες σας. Ας δούμε τους πιο συνηθισμένους τύπους ιστοσελίδας:
#1: Μικρές Ιστοσελίδες, π.χ. ένα βιογραφικό
Ένα παράδειγμα μιας πολύ μικρής ιστοσελίδας, θα ήταν ένα απλό βιογραφικό ή μια στατική ιστοσελίδα επιχείρησης. Μια τέτοια ιστοσελίδα περιέχει κείμενο, εικόνες και ίσως κάποιες μεταφράσεις για να παρουσιάσει κάποιος τη δουλειά του, να αναφέρει τα στοιχεία επικοινωνίας και μια σελίδα επιπλέον όπως "Ποιοι Είμαστε/Σχετικά με εμάς/Η Εταιρεία μας" κλπ.
Συνήθως αυτές οι ιστοσελίδες αποτελούνται από πέντε ή και λιγότερες σελίδες (το γνωστό κύριο μενού στην αρχική σελίδα).
Αυτός ο τύπος ιστοσελίδας δεν ενημερώνεται συχνά και είναι στατικός. Το δημιουργείς μία φορά, βεβαιώνεσαι ότι όλα λειτουργούν όπως πρέπει, δοκιμάζεις την responsive λειτουργία για κινητά και άλλες μικροσυσκευές και μετά την "ξεχνάς". Η επισκεψιμότητα σε αυτού του τύπου τις ιστοσελίδες, προέρχεται κυρίως από άτομα που πληκτρολογούν απευθείας τη URL διεύθυνση ή από διάφορους τοπικούς καταλόγους όπως οι Χάρτες της Google.
Χρόνος κατασκευής ιστοσελίδας: Η δημιουργία μιας τόσο μικρής ιστοσελίδας,
συνήθως δεν διαρκεί πολύ. Εξαρτάται και από άλλες έξτρα λειτουργίες που μπορεί να θελήσετε και που αφορούν κυρίως το λειτουργικό και τεχνικό κομμάτι. Αν την δημιουργήσετε μόνοι σας, με βασικές γνώσεις δημιουργίας ιστοσελίδας και χρησιμοποιώντας μια εύκολη πλατφόρμα, σε ένα Σαββατοκύριακο θα την έχετε έτοιμη!
#2: Blogs
Αν θέλετε να μοιράζεστε τις σκέψεις σας, τις ιδέες σας και τον τρόπο ζωής σας, μπορείτε να ξεκινήσετε με ένα blog. Μπορείτε να ξεκινήσετε επίσης ένα blog, παράλληλα με την κύρια ιστοσελίδα σας σε έναν πιο χαλαρό και φιλικό χαρακτήρα όπου θα δημοσιεύετε τα νέα της επιχείρησής σας και θα τα κοινοποιείτε στα κοινωνικά δίκτυα. Αυτό δίνει στους επισκέπτες σας έναν καλό λόγο να επιστρέψουν στην ιστοσελίδα σας και σχεδόν πάντα τους κάνει να θέλουν να σχολιάσουν ή να μοιραστούν ένα θέμα που τους αφορά άμεσα. Η προσθήκη των άρθρων σας, γίνεται μέσω ενός απλού επεξεργαστή κειμένου όπου μπορείτε να ανεβάσετε κείμενο αλλά και εικόνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι στις μέρες μας ένα travel blog ή ένα blog συνταγών/φαγητού.
Μια σελίδα ιστολογίου μπορεί επίσης να προστεθεί σε ιστότοπους χαρτοφυλακίου, αλλά αυτό έχει γίνει λιγότερο δημοφιλές λόγω της ανόδου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Χρόνος κατασκευής ιστοσελίδας: Ένα μικρό blog μπορεί να δημιουργηθεί μέσα σε λίγες ημέρες. Δεσμεύεστε όμως μελλοντικά, ώστε να δημοσιεύετε περιεχόμενο σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να παραμένει το ιστολόγιό σας ενεργό και ενημερωμένο.
Διαβάστε επίσης: Γίνε travel blogger σε 5 βήματα!
#3: Μεγαλύτερες, εταιρικές ιστοσελίδες
Όταν έχετε μια επιχείρηση, η ιστοσελίδα είναι απαραίτητη και βασική προϋπόθεση, διαφορετικά δεν θα σας γνωρίζει κανείς.
Ξεκινήστε σήμερα τη δημιουργία μιας δυναμικής, αυτόνομης ιστοσελίδας επιχείρησης.
- Μια υπηρεσία food delivery
- Ένα πρόγραμμα για εγγεγραμμένη μέλη (π.χ. διαδικτυακό μάθημα γυμναστικής)
- Μια ιστοσελίδα κρατήσεων (booking) για μια εξοχική κατοικία
- Διαδικτυακές υπηρεσίες συμβουλευτικής
Μια ιστοσελίδα μπορεί επίσης να είναι μια επιχείρηση:
- Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα - eshop επιχείρησης
- Μια ιστοσελίδα με σύγκριση προϊόντων και τιμών όπως το Skroutz
- Μια ιστοσελίδα με εκπαιδευτικό χαρακτήρα (διαδικτυακά μαθήματα)
- Μια online εφημερίδα ή περιοδικό
Θυμηθείτε πως αν θέλετε να δημιουργήσετε μια μεγάλη ιστοσελίδα επιχείρησης με προσαρμοσμένες δυνατότητες και πρότυπα σελίδων, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα CMS όπως το WordPress. Το ιδανικό είναι να απευθυνθείτε σε μια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων για ένα τόσο μεγάλο, απαιτητικό και πολύπλοκο έργο καθώς απαιτείται προγραμματιστής για ορισμένες τεχνικές και σχεδιαστικές εργασίες. Έτσι, θα είστε σίγουροι ότι το έργο σας δεν έχει "τρύπες" στην επαγγελματική σας ιστοσελίδα, που αργότερα μπορεί να φέρουν την καταστροφή.
Τρόποι δημιουργίας ιστοσελίδας επιχείρησης: για απλές ιστοσελίδες (με περιεχόμενο), το WordPress είναι μια εξαιρετική λύση. Για eshop, προτείνουμε το WooCommerce. Ελέγξτε επίσης και άλλες εξειδικευμένες εφαρμογές αν ενδιαφέρεστε για κρατήσεις, ενοικιάσεις, online κρατήσεις εστιατορίων και μπαρ κ.λπ.
Εάν ενδιαφέρεστε για σύστημα κρατήσεων, ρίξτε μια ματιά στο MyBooking με 100% αυτονομία χωρίς απολύτως καμία χρέωση σε τρίτους.
2. Επιλέγοντας την κατάλληλη πλατφόρμα ανάπτυξης ιστοσελίδας και υπολογίζοντας το διαθέσιμο budget
Ας δούμε ποιοι είναι οι πιο δημοφιλείς τρόποι για να ξεκινήσετε μια επαγγελματική ιστοσελίδα. Υπάρχουν πολλές λύσεις. Μερικά είναι πιο ευέλικτα από άλλα και άλλα είναι πιο σύνθετα.
#1: Ξεκινώντας από το μηδέν, χρησιμοποιώντας έναν online website builder
- template
- hosting (τη φιλοξενία της ιστοσελίδας)
- domain name
- υποστήριξη
Τα υπέρ και τα κατά
Πλεονεκτήματα:
- Εύκολο στη χρήση.
- Δεν χρειάζεστε επιπλέον λογισμικό ή ακόμη και hosting.
- Μπορείτε να ξεκινήσετε με μηδενικές τεχνικές ή προγραμματιστικές γνώσεις.
- Οι ενημερώσεις και η ασφάλεια ιστοτόπου αναλαμβάνονται από την online εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων.
- Έτοιμα templates που μπορείτε να τα προσαρμόσετε όπως θέλετε.
- Η βελτιστοποιημένη έκδοση για κινητά περιλαμβάνεται.
- Δεν μπορείτε πάντα να προσθέσετε επιπλέον λειτουργίες (ανάλογα με το online πρόγραμμα δημιουργίας ιστοσελίδων).
- Δεν είναι ευέλικτο, αφού εξαρτάστε από τον πάροχο.
- Δεν έχουν σχεδιαστεί για για μεγάλα και πολύπλοκα έργα που απαιτούν βάση δεδομένων.
Εάν δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε ένα online πρόγραμμα δημιουργίας ιστοτόπων, θα πρέπει να ενημερωθείτε για τα CMS. Παρόλο που λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο όπως τους online website builders, είναι πιο δύσκολο να χρησιμοποιηθούν από κάποιον με ελάχιστες ή μηδενικές τεχνικές ή και προγραμματιστικές γνώσεις.
Ένα αρκετά προστιτό CMS, είναι το WordPress που όμως δεν είναι τόσο δύσκολο να ρυθμιστεί. Αυτός είναι επίσης ένας από τους λόγους για τους οποίους είναι το πιο δημοφιλές CMS παγκοσμίως.

WordPress - Το φιλικό CMS με τους αρχάριους
- Μπορείτε να επιλέξετε ελεύθερα τη δική σας εταιρεία φιλοξενίας ιστοσελίδων.
- Ιδανικό για πολυγλωσσικές ιστοσελίδες.
- Τεχνική ευελιξία:
- Μπορείτε να αποκτήσετε περισσότερες δυνατότητες με plugins.
- Μπορείτε να βελτιστοποιήσετε την ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας σας
Μειονεκτήματα
- Αν δεν συνεργάζεστε με κάποια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων, τότε δεν έχετε άμεση ή μπορεί και καθόλου υποστήριξη πελατών (περιορισμένη υποστήριξη από τον πάροχο φιλοξενίας ή τον πάροχο των templates)
- Η ελευθερία της δημιουργικότητάς σας στην ιστοσελίδα, εξαρτάται από το template που έχετε επιλέξει. Ακόμη και για βασικές λειτουργίες, θα χρειαστείτε plugins που μερικές φορές κοστίζουν επιπλέον και πολύ. Αν δεν γνωρίζετε και πολλά από αυτά, μπορεί και να ζημειωθείτε από αγορές άχρηστων plugins που τελικά δεν θα σας προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό.
- Θα χρειαστείτε έναν προγραμματιστή, μία εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων, ώστε να υπάρχει ασφάλεια και μερικές φορές ακόμη και για να κάνετε αλλαγές στο σχεδιασμό του site σας. Αυτό από τη μία μπορεί να είναι κοστοβόρο αλλά από την άλλη σας προσφέρει ασφάλεια και ευελιξία.
Πλεονεκτήματα:
- Ταχύτερος χρόνος διεκπεραίωσης
- Πιο επαγγελματικά αποτελέσματα με καλύτερη προσαρμογή του template που έχετε επιλέξει
- Περισσότερος δημιουργικός χρόνος για την επιχείρησή σας (δεν έχετε να ασχοληθείτε με ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως είναι η σωστή συντήρηση της ιστοσελίδας της επιχείρησής σας)
- Μερικές φορές είναι ακριβό το πακέτο - Δεν είναι ιδανική επιλογή για περιορισμένα budget.
- Η εύρεση ή επιλογή του κατάλληλου ατόμου ή εταιρείας, μπορεί να είναι δύσκολη και χρονοβόρα.
- Μπορεί να μην έχετε τη δυνατότητα αυθαίρετων αλλαγών στον σχεδιασμό και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας - πράγμα που μερικές φορές είναι και υπέρ, γιατί σας προστατεύει από αλλαγές που μπορεί να είναι καταλυτικές για την ιστοσελίδα σας και να μην υπάρχει γυρισμός, κοινώς διαλύεται το site.
3. Κατοχυρώνοντας ένα διαθέσιμο domain name – ιδανικά επιλέξτε ένα .com

Φυσικά, υπάρχουν πολλές επιτυχημένες επιχειρήσεις που μπορεί να χρησιμοποιούν ένα από τα νεότερα domain names που υπάρχουν με καταλήξεις όπως .me ή .agency για παράδειγμα.
Πώς να αποκτήσετε μια επαγγελματική διεύθυνση email;
Εάν διαχειρίζεστε μια επιχείρηση, δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε μια δωρεάν Gmail ή Hotmail διεύθυνση. Το να έχετε μια προσαρμοσμένη διεύθυνση email στο δικό σας domain name φαίνεται πολύ πιο επαγγελματικό! Και είναι πολύ εύκολο να το αποκτήσετε από την εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων που σας έχει αναλάβει, χωρίς επιπλέον κόστος.
4. Σχεδιάζοντας τη δομή και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας

Design Tips για την ιστοσελίδας σας
2. Μπορείτε να ρίξετε μια ματιά σε άλλους ιστότοπους τόσο από άποψη σχεδιασμού όσο και περιεχομένου. Σημειώστε τι σας άρεσε και τι όχι.
3. Μόλις έχετε ένα προσχέδιο του τι θέλετε στην ιστοσελίδα σας, ρωτήστε τη γνώμη των κοντινών σας ανθρώπων. Σίγουρα θα βρείτε μερικές ακόμα ενδιαφέρουσες ιδέες που μπορείτε να ενσωματώσετε.
4. Δημιουργήστε μια λίστα (π.χ. στο word) με όλες τις σελίδες που θα έχει ο ιστότοπός σας. Σημειώστε τον τίτλο, το είδος του περιεχομένου που θα έχετε, τις λέξεις-κλειδιά, τον σκοπό, το είδος της σελίδας και τη σημασία τους.
5.Tip: Αν θέλετε μια κλαή θέση στις μηχανές αναζήτησης, τότε θα πρέπει να μάθετε ποια λέξη-κλειδί θα έχει κάθε σελίδα σας και να τις προσθέσετε στη λίστα σας (στο νο 4)
Διαβάστε εδώ για το SEO και μάθετε περισσότερα.
Να θυμάστε ότι το μενού πλοήγησης είναι απαραίτητο στοιχείο στην ιστοσελίδα σας, ώστε οι επισκέπτες σας να μπορούν να μετακινούνται από τη μια σελίδα στην άλλη με ευκολία. Βεβαιωθείτε ότι είναι όλα οργανωμένα με λογική και προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε κοινούς όρους για την ονομασία των στοιχείων του μενού, όπως Νέα, Επικοινωνία ή Υπηρεσίες.Παραδείγματα σελίδων που θα μπορούσαν να είναι σημαντικές για την επιχείρησή σας:
- Μια σελίδα «Σχετικά» για την εταιρεία σας και την ιστορία της
- Μια σελίδα για την παρουσίαση υπηρεσιών ή προϊόντων (Υπηρεσίες ή Προϊόντα)
- Μια σελίδα επικοινωνίας (Επικοινωνία - με ενσωματωμένη φόρμα επικοινωνίας)
- Ένα Blog με χρήσιμα άρθρα για τους πελάτες - επισκέπτες της ιστοσελίδας σας
5. Επιλέγοντας template για την ιστοσελίδα σας
Εάν έχετε επιλέξει ήδη μια πλατφόρμα δημιουργίας της ιστοσελίδας σας όπως Worpress, θα έχετε μια σειρά από θέματα (templates) για να διαλέξετε αυτό που σας αντιπροσωπεύει. Αυτά τα templates είναι ταξινομημένα ανά κατηγορία (e-shops, sports, blog κ.ά.)
Αφού επιλέξετε το αγαπημένο σας template, η δημιουργία της ιστοσελίδας σας πλέον είναι μια αρκετά εύκολη υπόθεση.
Θέλεις να φτιάξεις ένα νέο eshop για την επιχείρησή σου; Δες την Κατασκευή eshop με Woocommerce!
Τι γίνεται με τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας;
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για ένα web design που θα λατρέψουν οι επισκέπτες σας:
- Προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε ένα ανοιχτόχρωμο (ή λευκό) χρώμα φόντου.
- Επιλέξτε ελκυστικά χρώματα που ταιριάζουν μεταξύ τους.
- Διατηρήστε το design καθαρό, απλό και αφήστε λευκό κενό μεταξύ των στοιχείων που το συνθέτουν.
- Πώς να φτιάξετε ευανάγνωστο κείμενο. Μην χρησιμοποιείτε πάρα πολλές διαφορετικές γραμματοσειρές: Χρησιμοποιήστε μία για τους τίτλους και μια ακόμη για το κείμενο-περιεχόμενο και αυτά είναι αρκετά.
- Διατηρήστε σταθερό το στυλ και τη μορφή. Οι χρήστες δεν πρέπει να παρατηρούν διαφορές μεταξύ των σελίδων σας. Μην δημιουργείτε χάος.
- Ο ιστότοπός σας θα πρέπει να είναι απόλυτα προσαρμοσμένος σε κινητές συσκευές - Responsive Design. Adaptive ή Responsive σχεδιασμός ιστοσελίδας;
- Οποιεσδήποτε εικόνες ανεβάζετε πρέπει να φαίνονται επαγγελματικές. Λάβετε υπόψη σας ότι τα smartphones βγάζουν πολύ ωραίες φωτογραφίες.
- Less is more. Σε περίπτωση αμφιβολίας, επιλέξτε πάντα το πιο απλό.
Δημιουργία λογότυπου για την ιστοσελίδα σας
Βρείτε όμορφες εικόνες και γραφικά για την ιστοσελίδα σας
Αυτός είναι ο εύκολος και οικονομικότερος τρόπος να προσθέσετε φωτογραφίες και επαγγελματικές εικόνες στην ιστοσελίδα σας.

Επιπλέον, θα χρειαστεί να βελτιστοποιήσετε το μέγεθος αλλά και την ποιότητα της εικόνας με ένα online πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας, αλλά για όσους έχουν εξοικείωσει με την επεξεργασία φωτογραφίας και δεν είναι αρχάριοι, με το Photoshop μπορούν να κάνουν θαύματα!
Πριν ανεβάσετε λοιπόν τις όμορφες φωτογραφίες σας στην ιστοσελίδα σας, χρησιμοποιήστε δωρεάν υπηρεσίες διαδικτύπου, όπως το TinyPNG ή το ShortPixel για να συμπιέσετε τις φωτογραφίες σας.
Αν και το ανθρώπινο μάτι δύσκολα θα αναγνωρίσει οποιαδήποτε αλλαγή σε μια εικόνα, θα επιταχύνει τη φόρτωση της ιστοσελίδας σας και θα βελτιώσει κατά πολύ την εμπειρία χρήστη για τους επισκέπτες σας. Επίσης, οι μηχανές αναζήτησης αγαπούν πολύ τις ιστοσελίδες που φορτώνουν γρήγορα!
Υπάρχουν πολλά δωρεάν εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε γραφικά, εύκολα όπως είναι το Stencil, Canva ή Snappa.
6. Προσθήκη περιεχομένου και δημοσίευση του
Μιλήστε τη γλώσσα των πελατών σας
Για το λόγο αυτό, πρέπει να μιλάτε μια γλώσσα που καταλαβαίνουν οι επισκέπτες σας. Θυμηθείτε! δεν έχουν πολύ χρόνο και δεν θα χαρούν αν δουν κάποια ακατανόητη για αυτούς ορολογία. Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε ένα ευανάγνωστο και απλό λεξιλόγιο, χωρίς πολλά πολλά.
Δομή και βελτιστοποίηση του περιεχομένου
Τι πρέπει να κάνετε:
- Η δομή των σελίδων σας πρέπει να περιέχει τίτλους και υπότιτλους, επειδή στους επισκέπτες σας αρέσει να σαρώνουν το περιεχόμενο για να μεταβούν στις ενότητες που τους ενδιαφέρουν.
- Μην το παρακάνετε με τις διαφημίσεις.
- Φτιάξτε σύντομες προτάσεις με κενά ανά γραμμή. Αυτό διευκολύνει αρκετά την ανάγνωση και την καθιστά πιο ξεκούραστη.
- Φτιάξτε λίστες με κουκκίδες, ακριβώς όπως αυτή!
- Χρησιμοποιήστε αυστηρά και μόνο 2-3 διαφορετικές γραμματοσειρές, που είναι ευανάγνωστες και διαβάζονται εύκολα στις οθόνες.
- Πολύ σημαντικό: Να γνωρίζετε το περιεχόμενό σας.
- Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες και σχεδιαγράμματα.
Διαβάστε επίσης: Η Συνταγή για καλύτερο SEO με Αξιόλογο Περιεχόμενο
7. Δημοσίευση και Προώθηση ιστοσελίδας (SEO)
- Ενημερώστε τακτικά την ιστοσελίδα σας: Οι ιστοσελίδες δεν είναι βιβλία. Μετά τη δημοσίευσή τους στο web, μπορούν ακόμα να ενημερώνονται και να εμπλουτίζονται με νέο περιεχόμενο. Να δημιουργείτε νέο και σχετικό περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας.Για παράδειγμα, φανταστείτε την ιστοσελίδα ενός εστιατορίου. Αν το μενού αλλάξει, θα πρέπει να ενημερωθεί και στην ιστοσελίδα όσο πιο γρήγορα γίνεται.
- Θέση στα αποτελέσματα αναζητήσεων: Για να προσελκύσετε όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες, θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας (SEO - Search Engine Optimization). Αυτό δεν είναι κάτι περίπλοκο, αλλά απαιτεί χρόνο και πολλή δουλειά.
Διαβάστε: Προώθηση ιστοσελίδων = SEO ⤴
- Ανάλυση στατιστικών/επισκεψιμότητας ιστοσελίδας: Οι προσπάθειές σας για μια καλύτερη και υψηλότερη θέση στο διαδίκτυο, θα είναι απολύτως άκαρπες αν δεν εστιάσετε και να αναλύσετε-μετρήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας. Με τον τρόπο αυτό, θα ξέρετε αν λειτουργεί ή όχι. Το πιο δημοφιλές εργαλείο ανάλυσης ιστοτόπων είναι το Google Analytics. Και είναι δωρεάν!
Μόλις δημοσιεύσετε την ιστοσελίδα σας στο διαδίκτυο, θα πρέπει να εγγραφείτε στο Google Search Console για να ειδοποιήσετε την Google ότι υπάρχει η σελίδα σας και να λάβετε πληροφορίες. Ή στείλτε τη διεύθυνση URL της ιστοσελίδας σας στην Google, ώστε να μπορεί να την ευρετηριάσει.
- Email Marketing: Μια άλλη στρατηγική marketing, ειδικά για τις επιχειρήσεις, είναι να στέλνει τακτικά email στους επισκέπτες/πελάτες της, ώστε να μην χάνεται η επαφή. Αυτό είναι χρήσιμο ειδικά για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τις μικρές επιχειρήσεις αλλά και τους bloggers. Το email marketing είναι επιστήμη.
-Μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Social Media): Οι περισσότερες ιστοσελίδες έχουν προφίλ στα social media (π.χ. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn κ.ά.) για να μπορούν να αλληλεπιδρούν με την ομάδα-στόχο τους, πέρα από τα όρια της ιστοσελίδας τους. Αυτό λειτουργεί σχεδόν πάντα όταν γίνεται με σύνεση και στοχευμένα.
Με όποιον τρόπο και να ξεκινήσετε τελικά την κατασκευή και τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας, σκεφτείτε πρώτα τον πελάτη σας και επενδύστε σε ένα μακροχρόνιο και αξιόπιστο είδος συνεργασίας.